Sales & Marketing

Met VR naar een ander niveau

Meer aandacht voor je merk of de shopervaring van consumenten verbeteren? Laat je doelgroep je product beleven met behulp van VR.

In de wereld van marketing hebben de emoties van mensen veel invloed op het maken van keuzes. Het vermogen van VR om emotionele prikkels te stimuleren is dan ook iets wat ten volle benut moet worden bij het gebruik van deze techniek.

Zoals in de retail

Klanten krijgen de mogelijkheid om een product te onderzoeken met bijvoorbeeld verschillende texturen, kleuren en dimensies.

Ze hoeven niet langer te gissen of in te beelden hoe het product eruit ziet, want VR geeft ze een volledige ervaring van het design. Dit laat ze mogelijke ontwerp oplossingen zien, maar neemt ook verborgen onzekerheden weg die misschien in een later stadium kunnen ontstaan.

VR inzetten voor jouw organisatie?

Eindeloze opties

  • Het reduceren van ontwikkelkosten
  • Het houden van interviews
  • Het geven van tours
  • Het voorspellen van trends
  • Productpresentaties op de beurs
  • Het houden van meetings op afstand
  • En ga zo maar door …

Autofabrikanten gebruiken VR

VR geeft auto monteurs de gelegenheid om de veiligheid van auto’s te testen in een virtuele setting voordat ze echt geproduceerd worden.

Maar naast het productieproces hebben autofabrikanten zoals Audi, Ford en Volvo de VR techniek gebruikt om de sales omhoog te drijven, door potentiële klanten een virtuele testrit te laten maken.